باازرگانی حمل نقل2 DOne
جمعه, ۱۹ مهر ۱۴۰۴، ۰۵:۳۴ ب.ظ
تو قراردادهمه خواسته هات روبنویس
درخواست از رییس .مکتوب کردن درخواست ها
ماده 6و8 قانون تجارت الگترونیک
روت نمیسشه به رییست بگی نوشته ات مکتوب بگیری پیامک بده بگو خانم فالانی فرمودید چک رو دروچه فلانی صادر کنم؟ بله همین پیامکه کافیه.
https://www.aparat.com/v/q12nt8r?refererRef=channel_page
های تمام سده وقتی میگم که ویش فاکتور له من لددی فلان کالا میخوام وارد کنم هزینه اش چقدر میشه محسابه بها تمام شده فقط مفت کار کردم برات صادق باسم حساب کتاب رو در ازای پول تنجام بده بگو اگه با من خواستی کار بکنی من ۱۶۰ هزار تومن رو ازت کسر میکنم
چه کلایی تا حالا ترخیص کردین؟
---------------
مرجع رسیدگی به **اختلافات بینالمللی در حوزه بازرگانی** بسته به نوع رابطه تجاری و توافق طرفین میتواند متفاوت باشد. بهطور کلی، این مراجع به دو دستهی اصلی تقسیم میشوند:
---
### 🧾 ۱. **مراجع داوری بینالمللی (Arbitration Tribunals)**
بیشتر اختلافات تجاری بینالمللی از طریق **داوری** حلوفصل میشوند، نه دادگاههای دولتی. معروفترین مراجع داوری عبارتاند از:
#### 🔹 الف) دیوان داوری بینالمللی اتاق بازرگانی بینالمللی (ICC)
* مستقر در پاریس (فرانسه)
* یکی از معتبرترین مراجع داوری تجاری بینالمللی
* براساس **قواعد داوری ICC** عمل میکند.
* تصمیمات آن (رأی داوری) در بسیاری از کشورها قابل اجراست بر اساس **کنوانسیون نیویورک 1958**.
#### 🔹 ب) مرکز بینالمللی حل و فصل اختلافات سرمایهگذاری (ICSID)
* زیرمجموعه بانک جهانی
* مخصوص اختلافات بین دولتها و سرمایهگذاران خارجی
* مستقر در واشنگتن دیسی
* براساس **کنوانسیون واشنگتن 1965**
#### 🔹 ج) دیوان داوری لندن (LCIA)
* یکی از مراجع معتبر داوری، با قواعد مشخص
* برای شرکتهایی که ترجیح میدهند داوری در حوزه حقوقی بریتانیا انجام شود.
#### 🔹 د) مرکز داوری اتاق بازرگانی استکهلم (SCC)
* مورد استفادهی فراوان در قراردادهای بین شرق و غرب (مثلاً کشورهای اروپایی و روسیه)
#### 🔹 هـ) مرکز داوری منطقهای تهران (TRAC)
* زیر نظر کمیسیون حقوق تجارت بینالملل سازمان ملل (UNCITRAL)
* مقر آن در تهران است و برای داوریهای تجاری منطقهای و بینالمللی استفاده میشود.
-
--------------------------------
حتماً ✅
در ادامه، همان اطلاعات را بهصورت توضیحی و بدون جدول برایتان آوردهام:
---
### 🇮🇷 وضعیت عضویت ایران در کنوانسیونهای بینالمللی حملونقل
**۱. حملونقل دریایی:**
ایران عضو کنوانسیون لاهه و پروتکل ویزبی نیست. با این حال، قانون دریایی ایران مصوب سال ۱۳۴۳ بر پایه قواعد لاهه تنظیم شده است و عملاً بسیاری از اصول آن در حقوق داخلی ایران رعایت میشود.
ایران در سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۸ میلادی) به **کنوانسیون هامبورگ ۱۹۷۸** پیوست و اکنون این کنوانسیون، مبنای اصلی حقوق حملونقل دریایی بینالمللی در ایران است.
ایران هنوز به **کنوانسیون روتردام ۲۰۰۸** نپیوسته است.
---
**۲. حملونقل هوایی:**
ایران از دهه ۱۳۳۰ شمسی عضو **کنوانسیون ورشو ۱۹۲۹** بوده است.
در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶ میلادی)، ایران به **کنوانسیون مونترال ۱۹۹۹** نیز پیوست و این کنوانسیون اکنون مبنای اصلی حقوق حملونقل هوایی بینالمللی در ایران محسوب میشود.
---
**۳. حملونقل جادهای:**
ایران از سال ۱۳۷۵ (۱۹۹۶ میلادی) به **کنوانسیون CMR (قرارداد حمل بینالمللی کالا از طریق جاده)** پیوست.
این کنوانسیون بهویژه در حمل کالا میان ایران و کشورهای همسایه عضو CMR (مانند ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و برخی کشورهای اروپایی) کاربرد دارد.
---
**۴. حملونقل ریلی:**
ایران عضو **کنوانسیون COTIF** و مقررات الحاقی آن یعنی **CIM (قرارداد حمل بینالمللی کالا با راهآهن)** است.
این عضویت امکان حملونقل ریلی بینالمللی کالا را میان ایران و کشورهای اروپایی و آسیای میانه فراهم میکند.
---
**۵. حملونقل چندوجهی:**
ایران به **کنوانسیون حملونقل چندوجهی UNCTAD/ICC مصوب ۱۹۸۰** نپیوسته است.
البته این کنوانسیون در سطح جهانی هم هنوز اجرا و پذیرش گستردهای ندارد.
---
**۶. قراردادهای تجاری بینالمللی:**
ایران در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) به **کنوانسیون بیع بینالمللی کالا (CISG)** پیوست.
بنابراین، بسیاری از قراردادهای تجاری بینالمللی ایران در صورت عدم توافق خلاف، تابع مقررات این کنوانسیون هستند.
---
**۷. سایر مقررات قراردادی:**
قواعد **اینکوترمز (Incoterms)** که توسط اتاق بازرگانی بینالمللی تنظیم میشوند، بخشی از حقوق قراردادی بینالمللی هستند و اگر طرفین در قرارداد خود به آنها ارجاع دهند، در ایران نیز معتبر و قابل اجرا خواهند بود؛ هرچند عضویت رسمی دولتی در این زمینه وجود ندارد.
---
اگر بخواهید، میتوانم برای هر کنوانسیون (مثل هامبورگ یا CMR) خلاصهای از **تعهدات اصلی ایران و مسئولیت متصدی حمل** را هم توضیح بدهم تا در پژوهش یا قرارداد از آن استفاده کنید.
آیا مایلید آن خلاصهها را بنویسم؟
----------------------
حتماً ✅
در ادامه، خلاصهای روشن و فشرده از **کلیت و محتوای اصلی هر کنوانسیون بینالمللی حملونقل و قراردادهای تجاری** را برایتان آوردهام تا دیدی جامع از آنها داشته باشید:
---
### ⚓️ **۱. کنوانسیون هامبورگ (Hamburg Rules – 1978)**
* مربوط به **حملونقل دریایی کالا** است.
* جایگزینی برای قواعد لاهه و ویزبی با هدف حمایت بیشتر از **صاحبان کالا**.
* مسئولیت متصدی حمل از زمان تحویل کالا تا زمان تحویل در مقصد را پوشش میدهد.
* مدت مسئولیت: از زمان دریافت کالا تا تحویل نهایی (نه فقط زمان بارگیری و تخلیه).
* متصدی فقط در موارد خاص از مسئولیت معاف میشود.
* ایران عضو این کنوانسیون است.
---
### ✈️ **۲. کنوانسیون مونترال (Montreal Convention – 1999)**
* مربوط به **حملونقل هوایی بینالمللی** مسافران، بار و کالا است.
* جایگزین و نسخه بهروزشده کنوانسیون ورشو ۱۹۲۹.
* تعیین دقیق حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی در صورت خسارت، تأخیر یا تلف کالا و مسافر.
* مسئولیتها بر اساس وزن یا ارزش کالا مشخص شدهاند.
* روند طرح دعاوی و پرداخت خسارت سادهتر و هماهنگتر شده است.
* ایران از سال ۱۳۹۵ عضو آن است.
---
### 🚛 **۳. کنوانسیون CMR (1956)**
* مربوط به **حملونقل بینالمللی کالا از طریق جاده** است.
* هرگاه محل بارگیری و محل تحویل در دو کشور مختلف (و هر دو عضو کنوانسیون) باشد، اعمال میشود.
* اسناد اصلی آن **بارنامه CMR** است که ثابتکننده قرارداد حمل است.
* متصدی حمل در قبال تلف یا خسارت کالا و همچنین تأخیر در تحویل مسئول است مگر در موارد استثنایی.
* ایران از سال ۱۳۷۵ عضو آن است.
---
### 🚂 **۴. کنوانسیون COTIF / CIM (1980)**
* مربوط به **حملونقل بینالمللی کالا از طریق راهآهن** است.
* بخشی از معاهده COTIF (تشکیلدهنده سازمان بینالمللی حملونقل ریلی – OTIF).
* قواعد متحدالشکل برای قراردادهای حمل ریلی کالا بین کشورهای عضو.
* مشخصکننده مسئولیت راهآهنها، نحوه تنظیم بارنامه، و شیوه رسیدگی به دعاوی خسارت.
* ایران عضو فعال این معاهده است و در مسیرهایی مثل ایران–ترکیه و ایران–آسیای میانه از آن استفاده میشود.
---
### 🚢🚚 **۵. کنوانسیون حملونقل چندوجهی (UNCTAD/ICC 1980)**
* هدف آن **یکپارچهسازی مقررات حملونقل کالا با چند وسیله مختلف (مثلاً دریا + جاده)** است.
* مسئولیت اصلی بر عهده متصدی حمل چندوجهی (Multimodal Transport Operator) قرار میگیرد.
* دامنه پوشش از مبدأ تا مقصد است، بدون توجه به اینکه در چه مرحلهای خسارت رخ داده.
* با این حال، در سطح جهانی چندان مورد پذیرش و اجرا قرار نگرفته است.
* ایران عضو این کنوانسیون نیست.
---
### ⚖️ **۶. کنوانسیون بیع بینالمللی کالا (CISG – 1980)**
* مربوط به **قراردادهای فروش بینالمللی کالا** است، نه حملونقل مستقیم.
* هدف آن هماهنگسازی قوانین بیع بینالمللی بین کشورهاست.
* مقرراتی درباره تشکیل قرارداد، تعهدات خریدار و فروشنده، انتقال خطر، نقض قرارداد و خسارت دارد.
* اگر طرفین به صراحت خلافش را نخواهند، خودبهخود بر قراردادهای بیع بینالمللی میان کشورهای عضو حاکم است.
* ایران از سال ۱۳۸۶ عضو آن است.
---
### 📦 **۷. اینکوترمز (Incoterms – قواعد اتاق بازرگانی بینالمللی)**
* یک **سند قراردادی غیردولتی** است، نه کنوانسیون.
* مشخص میکند در هر نوع تحویل (مثل FOB، CIF، DDP و غیره)
* چه کسی هزینه حمل، بیمه و ترخیص را میدهد
* و در چه نقطهای خطر از فروشنده به خریدار منتقل میشود.
* در تمام قراردادهای تجاری بینالمللی، از جمله در ایران، بسیار کاربرد دارد.
* آخرین نسخه آن **اینکوترمز ۲۰۲۰** است.
---
اگر بخواهید، میتوانم در مرحله بعد **مقایسهای کوتاه از حدود مسئولیت متصدی حمل در هر کنوانسیون (هامبورگ، CMR، مونترال، CIM)** برایتان بنویسم تا برای درس یا پژوهش کاربردیتر شود.
آیا مایلید آن مقایسه را هم اضافه کنم؟
--------------------
# II. مهلتهای اعلام اعسار
1. **اعسار از پرداخت هزینه دادرسی**
* زمان درخواست: همزمان یا پیش از تقدیم دادخواست اصلی
* نکته: پس از پرداخت هزینه، حقّ درخواست اعسار ساقط میشود
2. **اعسار از پرداخت محکومبه (در مرحله اجرای حکم)**
* مبدأ: از تاریخ ابلاغ اجراییه
* مهلت: ۳۰ روز (در ابلاغ پستی: ۳۲ روز)
* مبنای قانونی: ماده ۵۳۰ آیین دادرسی مدنی
---
## III. اعتراض در مرحله اجرای احکام مدنی
1. **اعتراض اجرای ثبت**
* مبدأ: از تاریخ ابلاغ اجراییه ثبت
* مهلت: ۲۰ روز
* مرجع رسیدگی: دادگاه حقوقی محل اجرا
* مبنای قانونی: قانون اجرای ثبت اسناد و املاک
2. **اعتراض ثالث (کسی که به قرارداد متعهد نیست)**
* مبدأ: از تاریخ اطلاع یا علم به عملیات اجرایی
* مهلت: ۱۰ روز
* مرجع رسیدگی: دادگاه محل اجرا
* مبنای قانونی: ماده ۵۷ قانون اجرای احکام مدنی
---
## IV. مهلتهای ویژه مربوط به چک
1. **اجراییه حقوقی چک**
* مبدأ: از تاریخ سررسید چک
* مهلت درخواست: ظرف ۶ ماه از سررسید، و حداکثر تا یک سال از برگشت چک
* مبنای قانونی: ماده ۱۸ قانون صدور چک
2. **اعسار در اجراییه چک**
* مبدأ: از تاریخ ابلاغ اجراییه چک
* مهلت: ۳۰ روز (ابلاغ پستی: ۳۲ روز)
* مبنای قانونی: مواد ۵۳۰ و ۱۴۴ آیین دادرسی مدنی
3. **شکوائیه کیفری چک بلامحل**
* مبدأ: از تاریخ برگشت خوردن چک
* مهلت تقدیم شکوائیه: ۶ ماه
* مبنای قانونی: ماده ۴ قانون اصلاح قانون صدور چک
4. **مهلت تعقیب کیفری چک**
* از تاریخ برگشت چک به مدت ۱ سال؛ پس از آن تعقیب ممنوع است
5. **درخواست حکم جلب پس از محکومیت کیفری**
* مبدأ: از تاریخ قطعیت حکم جزایی
* مهلت: تا ۳ سال
* نکته: پس از قطعیت، اگر محکومعلیه ظرف مهلت (معمولاً ۳۰ روز) اجرا نکند، میتوان جلب را درخواست نمود
-------------
مسئولیت جاده ای کنمتر از حد توافق نمیشه کرد. بیشتر از حدش میشه توافق کرد
ولی در قانون تجارت داخلی گفت میشه هم مسئولیتش رو کم کرد هم زیاد کرد
اگرمال التجاره تلف یاگم شودمتصدی حمل ونقل مسئول قیمت آن خواهدبودمگراینکه ثابت نمایدتلف یاگم شدن مربوط به جنس خود مال التجاره یامستندبه تقصیرارسال کننده یامرسل الیه ویاناشی از تعلیماتی بوده که یکی ازآنهاداده اندویامربوط به حوادثی بوده که هیچ متصدی مواظبی نیزنمی توانست ازآن جلوگیری نماید. ماده 386 قانون تجارت
شماره کنوانسوین
CMR
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/99665
انواع تعهد
قرارداد انصاری دوره مدنی 3 برسی
محاسبه میزان خسارت،سقف مسئولیت،خسارت پنهان
عیب ذاتی کالا دستور نادرست ته فرستنده گیرنده حمل حیوانات زنده ،حمل با کامیون روباز
ماده 18 کنوانسیون CMR
دستوراتی که انجام شده به نحوه احسن اتنجام بده اگه خارج دستوران انجام شده اخطار داده نشده بود اتففاقی رخ داد میتوانه به خارج از اون درخواست استناد برائت بکنی
دستور
ماده ۲۶- ۱- فرستنده میتواند در مقابل پرداخت هزینههای اضافی مورد توافق با
حملکننده مبلغ نفع ویژه در تحویل را در برابر فقدان یا خسارت یا تجاوز ازمهلت
توافق شده با درج این مبلغ در بارنامه جادهای تعیین نماید.
CMr جزو قوانین امره است ولی در جهت افزایش مسئولیت حمل کننده جاده ای میتونیم توافق کنیم
سقف مسئولیت حمل کننده جاده ای رو میشه افزایش داد با توافق (متاده 24 CMR ) با افزایش هزینه در بارنامه جاده ای ارزش بیش از میزان مقرر در بند 3 ماده23 براش تعیین کنه
بند 5 ماده 1 CMR
-------------
ماده 18- 1- مسئولیت اثبات اینکه فقدان، خسارت یا تأخیر در نتیجه یکی از عوامل
مندرج در بند (2) ماده (17) حادث شده با حملکننده خواهد بود.
2- وقتی حملکننده اثبات کند که تحت اوضاع و احوال مربوط، فقدان یا خسارت
میتوانسته به یک یا چند مورد از مخاطرات خاص موضوع بند (4)ماده (17) نسبت داده
شود فرض بر صحت ادعای مدعی میشود. در این صورت خواهان حق خواهد داشت ثابت کند که
فقدان یا خسارت در حقیقتبه طور کلی یا به طور جزئی منتسب به یکی از این مخاطرات
نبوده است.
3- این فرضیه در صورت کسری غیرعادی یا فقدان هر بسته برابر شرایط بیان شده در جزو
(الف) بند (4) ماده (17) اعمال نخواهد شد.
4- در صورتی که حمل کالا در وسیله نقلیه مخصوصی که برای حفاظت کالا از اثرات گرما،
سرما، تغییرات حرارت یا رطوبت هوا مجهز شده انجام گیردحملکننده نمیتواند از
مزایای پیشبینی شده در جزو (د) بند (4) ماده (17) استفاده نماید مگر اینکه ثابت
کند که تحت شرایط موجود تمام اقداماتلازم در مورد انتخاب، نگاهداری و استفاده از
چنین تجهیزاتی از طرف او رعایت شده و هر دستور خاص صادر شده به او انجام شده است.
5- حملکننده نمیتواند از مزایای پیشبینی شده در جزو (و) بند(4) ماده (17)
استفاده نماید مگر اینکه ثابت کند که تحت شرایط موجود تماماقداماتی که به طور
عادی بر عهده او بوده انجام شده و هر دستور خاص صادر شده به او رعایت شده است.
--------------
تقاضای نهایی برای صدور دستور جلب
حال به مرحله اصلی، یعنی درخواست حکم جلب، میرسیم. اگر پس از توقیف اموال، یا مالی از صادرکننده پیدا نشد یا اموال توقیف شده برای پرداخت کل مبلغ چک کافی نبود، شما میتوانید رسماً از قاضی اجرای احکام، صدور دستور بازداشت یا همان حکم جلب صادرکننده چک را تقاضا کنید.
برای این کار باید یک “نمونه درخواست حکم جلب چک برگشتی” را به صورت لایحه به پرونده اجرایی خود ضمیمه کنید. قاضی با بررسی پرونده و اطمینان از اینکه مدیون با وجود توانایی مالی از پرداخت بدهی خودداری میکند، حکم جلب او را صادر خواهد کرد. در واقع، حکم جلب پس از صدور اجراییه چک و بینتیجه ماندن آن صادر میشود.
زمان مورد نیاز: این مرحله کاملاً به نظر قاضی و حجم کاری شعبه بستگی دارد، اما به طور معمول صدور قرار جلب میتواند بین یک تا سه هفته به طول انجامد.
: پس از جمعآوری مدارک، لازم است شکایت رسمی تنظیم کنید. در این شکایت، باید مشخصات کامل شما به عنوان دارنده چک و همچنین مشخصات بدهکار ذکر شود.
مراجعه به مراجع قضائی
: شکایت باید به دادگاه عمومی یا شعبه ویژهای که در زمینه مطالبات مالی فعالیت میکند، تسلیم شود. در این مرحله، قاضی به بررسی مدارک و مستندات شما خواهد پرداخت.
صدور قرار بازداشت
: در صورت احراز شرایط قانونی، قاضی میتواند دستور بازداشت بدهکار را صادر کند. این دستور به صورت کتبی به مراجع انتظامی ارسال میشود.
اجرا و پیگیری
: پس از صدور دستور، مراجع انتظامی موظف به اجرای آن هستند. شما باید از روند اجرای دستور پیگیری کنید تا مطمئن شوید که بدهکار به موقع دستگیر شده است.
نکات مهم درباره دستور بازداشت چک برگشتی
-
آیا برای هر چک صیادی برگشتی میتوان حکم جلب گرفت؟
پاسخ منفی است.
صدور حکم جلب برای چک برگشتی صیادی منوط به شرایطی است.
مهمترین شرط این است که صادرکننده چک، توانایی مالی برای پرداخت داشته اما از آن خودداری کند. علاوه بر این، اگر ثابت شود که چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهد (چک ضمانت)، به صورت مشروط، یا به شکل چک سفید امضا صادر شده است، یا اگر صادرکننده بتواند ادعای سرقت یا کلاهبرداری را اثبات کند، معمولاً حکم جلب صادر نخواهد شد و موضوع نیازمند رسیدگی قضایی طولانیتر خواهد بود.
علاوه بر این، یکی از مهمترین نکاتی که دارندگان چک باید به آن توجه کنند، مرور زمان شکایت کیفری است. هرچند قانون جدید چک صیادی مسیر اصلی را به سمت صدور اجراییه مستقیم حقوقی سوق داده است، اما امکان طرح شکایت کیفری (که مجازات حبس را به دنبال دارد) هنوز تحت شرایطی وجود دارد. برای استفاده از این اهرم فشار، دارنده چک موظف به رعایت دو مهلت قانونی بسیار مهم است:
مهلت ۶ ماهه اول: دارنده چک باید ظرف مدت شش ماه از تاریخ سررسید چک، آن را به بانک ارائه و گواهی عدم پرداخت را دریافت کند.
مهلت ۶ ماهه دوم: پس از دریافت گواهی عدم پرداخت، دارنده چک فقط شش ماه دیگر فرصت دارد تا شکایت کیفری خود را در مراجع قضایی ثبت نماید.
با انقضای حتی یکی از این مواعد، حق شکایت کیفری از دارنده چک برای همیشه سلب میشود. در این صورت، تنها مسیر باقیمانده، همان اقدام حقوقی و درخواست صدور اجراییه است.
اگرچه در مسیر حقوقی نیز میتوان حکم جلب مدنی گرفت، اما از دست دادن حق شکایت کیفری، یک ابزار فشار روانی و قانونی مهم را از دارنده چک میگیرد و وصول طلب را در برخی موارد دشوارتر میسازد.
وصول چک صیادی از طریق اجرائیات ثبت
در این روش، دارنده چک صیادی باید، نسبت به برگشت زدن چک، دریافت گواهی عدم پرداخت و تاییدیه تطابق امضای صادر کننده با نمونه آن، اقدام نماید و با در دست داشت مدارک لازم، به واحد اجرای ثبت اداره ثبت اسناد محل، مراجعه کند. در واحد اجرای ثبت، فرد باید، فرم صدور اجراییه چک صیادی برگشتی را تکمیل کرده، کپی چک صیادی برگشتی و گواهی عدم پرداخت چک را به آن ضمیمه نموده و تحویل مسئول مربوطه در واحد اجرای ثبت اداره ثبت اسناد، دهد.
وصول چک صیادی از طریق حقوقی
وصول چک از طریق حقوقی، به دو صورت، امکان پذیر است، یکی ثبت درخواست صدور اجراییه و دیگری، ثبت دادخواست مطالبه وجه چک، تاخیر تادیه و خسارات دادرسی. در هردو روش، دارنده چک باید، نسبت به برگشت زدن چک صیادی و دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک، اقدام نموده باشد.
در روش ثبت درخواست صدور اجراییه، دارنده چک صیادی باید، نسبت به ثبت درخواست صدور اجراییه از طریق دفاتر خدمات قضایی، اقدام کند و از دادگاه حقوقی، تقاضای صدور اجراییه نماید؛ درصورت تکمیل بودن مدارک، پرونده مربوط به درخواست فرد، ایجاد و بدون تشکیل جلسه و رسیدگی، برای صدور اجراییه، به اجرای احکام دادگاه، ارجاع می گردد؛ با ارجاع پرونده به اجرای احکام دادگاه، اجراییه صادر و به خوانده پرونده، ابلاغ خواهد شد. در صورت عدم اقدام به موقع خوانده، امکان توقیف اموال و صدور حکم جلب وی، وجود خواهد داشت.
در روش ثبت دادخواست مطالبه وجه چک، تاخیر تادیه و خسارات دادرسی، متقاضی باید دادخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ثبت نماید تا پس از رسیدگی و صدور حکم قطعی، همچنین بعد از گذشت مواعد قانونی، بتواند نسبت به درخواست صدور اجراییه، اقدام کند. پس از صدور اجراییه، در صورت عدم اقدام به موقع خوانده، امکان توقیف اموال و صدور حکم جلب وی، وجود خواهد داشت.
1- انواع رایج حکم جلب چک صیادی کدامند؟
انواع حکم جلب چک صیادی، به دو نوع حکم جلب کیفری و حکم جلب حقوقی، تقسیم بندی می گردد که توضیح هریک از این انواع و جزئیات و شرایط صدور آن ها در متن مقاله، آمده است.
2- شرایط اخذ حکم جلب چک صیادی حقوقی چیست؟
از مهم ترین شرایط اخذ حکم جلب چک صیادی حقوقی، این است که صادر کننده، پس از دریافت اجراییه، در مواعد مقرر، اقدامی در خصوص پرداخت بدهی ننماید و مالی نیز برای توقیف، نداشته باشد، در این صورت، به درخواست خواهان پرونده، حکم جلب وی، صادر خواهد شد که جزئیات این امر در مقاله، آمده است.
3- شرایط اخذ حکم جلب چک صیادی کیفری چیست؟
برای اخذ حکم جلب چک صیادی کیفری، دارنده باید، حداکثر ظرف 6 ماه از تاریخ صدور چک، نسبت به برگشت زدن آن و دریافت گواهی عدم پرداخت، اقدام کند و ظرف 6 ماه از تاریخ گواهی عدم پرداخت، نسبت به ثبت شکایت کیفری صدور چک صیادی بلامحل، اقدام نماید که جزئیات و توضیحات این امر، در مقاله، آمده است.
*نکته اول: اگر زمانی به بانک مراجعه کردید و با خالی بودن حساب و یا ناکافی بودن موجودی حساب مواجه شدید در صورتی که به هر دلیلی قابلیت تبدیل شدن چک به پول وجود نداشت بایستی چک را برگشت بزنید و گواهی عدم پرداخت بگیرید.
*نکته دوم: حتما باید از کیفری یا حقوقی بودن نوع چک مطلع باشید تا بتوانید به طبع آن برای گرفتن حکم جلب صادر کننده چک اقدام کنید.
در عنوان های بعدی به نحوه گرفتن حکم جلب برای چک های کیفری و حقوقی اشاره خواهیم کرد.
حکم جلب چک برگشتی کیفری
چک زمانی عنوان کیفری میگیرد که به روز باشد، یعنی شخص به نیت اینکه فرد صادر کننده در حسابش موجودی دارد از او یک چک به همان تاریخ روز میگیرد. در این هنگام در صورت عدم موجودی میتوان شکایت کیفری مطرح نمود. حال اگر بعد از اینکه کیفری یا حقوقی بودن چک برگشتی را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که چک برگشتی کیفری است بایستی مراحل زیر انجام شود.
با در دست داشتن برگه چک و گواهی عدم پرداخت به دادسرا مراجه شود.
یک دادخواست مبنی بر شکایت چک برگشتی مطرح و به دادسرا ارائه دهید.
برای برگه شکایت خود تمبر گرفته و روی آن میچسبانید.
در مرحله آخر طبق روال عادی بعد از اینکه دادخواست خود را به دادسرا ارائه دادید در نهایت دادستان برای چک برگشتی حکم جلب صادر خواهد کرد.
نکته قابل توجه اینکه طرح شکایت کیفری و گرفتن حکم جلب فقط علیه “صادر کننده چک برگشتی” امکان دارد نه سایر اشخاص مثل ظهر نویس و ضامنین.
حکم جلب چک برگشتی حقوقی
در مواقعی هم پیش می آید که چک حقوقی است یعنی وعده دار. در این صورت برای پیگیری و گرفتن حکم جلب صادر کننده باید به این روش اقدام کرد.
اگر مبلغ چک برگشتی زیر ۲۰ میلیون تومان باشد باید با طرح دادخواست حقوقی به شورای حل اختلاف مراجعه کرد.
اگر مبلغ چک برگشتی بالای ۲۰ میلیون تومان بود برای طرح شکایت باید به دادگستری مراجعه تا پیگیری های لازم انجام پذیرد.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر صادرکننده چک برگشتی دارای اموال ثبتی مانند ملک، دارایی و خانه به نام است میتوانید برای مصادره اموال اش با در دست داشتن گواهی عدم پرداخت به اداره ثبت مراجعه کنید . اما اداره ثبت صرفاً فقط دستور توقیف اموال کوچک را میدهد نه حکم جلب فرد را. بنابراین شما باید برای گرفتن حکم جلب شخص از طریق دادگستری اقدام نمایید.
نکته دوم اینکه اگر در مهلت مقرر مبلغ چک توسط صادرکننده آن پرداخت نگردد، از طریق مراجع قضایی حکم جلب فرد صادر خواهد شد.
مدارک لازم برای شکایت از چک برگشتی
کپی برابر با اصل چک
کپی برابر با اصل گواهی عدم پرداخت
تنظیم شکایت برای چک برگشتی در مراجع قضایی مربوطه
ابطال تمبر چک
شرایط و زمان حکم جلب چک برگشتی
بر اساس نوع چک ( کیفری یا حقوقی ) و همچنین برای گرفتن حکم جلب و شکایت از چک کیفری و حقوقی بایستی در دو دوره یعنی حداکثر تا شش ماهه، اقدامات زیر را انجام دهید.
۱- در دوره نخست باید نهایتاً تا ۶ ماه بعد از اینکه چک صادر شد، نزد بانک چک را برگشت زده و گواهی عدم پرداخت را دریافت نمایید. اما توجه داشته باشید که بعد از اتمام این ۶ ماه، دیگر امکان طرح شکایت کیفری وجود نخواهد داشت.
۲- در دوره دوم باید حداکثر تا مدت زمان ۶ ماه بعد از اینکه گواهی عدم پرداخت را دریافت کردید نزد مراجع قضایی به طرح شکایت خود اقدام کنید و حکم جلب چک برگشتی را دریافت نمایید. در غیر اینصورت در صورت در صورت منقضی شدن این مدت زمان و عدم اقدام به طرح شکایت این حق از دارنده چک زایل خواهد شد. اما چنانچه دارنده چک به طرح دلیل ناکافی بودن موجودی حساب چک را برگشت بزند و عدم گواهی پرداخت را از بانک دریافت کند این امکان وجود دارد که با در دست داشتن اصل چک و شناسنامه شکایت خود را نزد مراجع قضایی مطرح نماید.
دلایلی که می توان با آن حکم جلب چک برگشتی گرفت
نواع رایج حکم جلب چک برگشتی
پیش از پاسخ به این سوال که گرفتن حکم جلب چک برگشتی چقدر زمان میبرد، در ابتدا قصد داریم به این امر اشاره کنیم که برای گرفتن حکم جلب چک برگشتی دو روش زیر وجود دارند:
1. حکم جلب چک برگشتی کیفری
در صورتی که تاریخ چک به روز باشد، چک از نوع کیفری به شمار میرود. بدین ترتیب دارنده چک آن را با این منظور که صادر کننده چک مبلغ مورد نظر را در حساب خود موجود دارد، اقدام به دریافت کرده است. اما موجودی حساب صادر کننده چک برای وصول چک کافی نبوده و در این زمان میتوان حکم جلب چک برگشتی کیفری را مطرح کرد. در صورتی که چک برگشتی کیفری باشید در مورد نحوه دریافت حکم جلب چک برگشتی باید مراحل زیر را طی کنید:
به دادسرا همراه با برگه چک و گواهی عدم پرداخت مراجعه کنید.
تنظیم دادخواست مبنی بر شکایت از چک برگشتی ارائه کنید.
تمبر را در برگه شکایت بچسبانید.
در نهایت مراحل صدور حکم جلب چک برگشتی پس از ارائه دادخواست به دادسرا، حکم جلب چک برگشتی توسط دادستان صادر میشود.
2. حکم جلب چک برگشتی حقوقی
روش دیگر گرفتن حکم جلب چک برگشتی از نوع حقوقی است. اگر که چک حقوقی و یا به عبارتی وعدهدار میشوید، در این صورت باید اقدام به دریافت حکم جلب چک حقوقی کنید که روش زیر انجام میشود:
برای مبلغ کمتر از 20 میلیون تومان لازم است تا به شورای حل اختلاف مراجعه کنید و دادخواست را ارائه دهید.
برای مبلغ بیشتر از 20 میلیون تومان باید برای ارائه دادخواست به دادگستری مراجعه کنید.
اکنون که پاسخ این سوال را دریافت کردید که چگونه حکم جلب چک برگشتی بگیریم، لازم است بدانید که در صورتی که صادر کننده چک برگشتی اموال ثبتی نظیر ملک، خانه و یا مواردی از این قبیل داشته باشد میتوانید با در دست داشتن گواهی عدم پرداخت به منظور مصادره اموال به اداره ثبت مراجعه کنید. البته همچنین لازم به ذکر است که برای دریافت حکم جلب جک صیاد میتوانید فقط از راه دادگستری اقدام کنید چرا که اداره ثبت حکم جلب صادر نمیکند.
نکات کلیدی در صدور حکم جلب چک برگشتی
در قسمتهای قبل به پاسخ این سوال که ایا چک برگشتی حکم جلب دارد، پاسخ دادهایم. در این قسمت قصد داریم نکات کلیدی و مهم در مورد چک برگشتی حکم جلب اشاره کنیم:
شخص شاکی و یا وکیل وی، حکم جلب را دریافت خواهد کرد. در این حکم نام آنها مشخص شده و در نتیجه تنها شاکی و یا وکیل وی میتواند برگه جلب را به کلانتری ارائه دهد. بدین منظور باید کارت شناسایی برای احراز هویت را همراه خود داشته باشند.
صادر شدن برگ جلب سیار به معنی وارد شدن به منزل و محل کار شخصی که از وی شکایت شده، نیست و بدون دستور قضایی نمیتوان به این نوع مکانها وارد شد.
زمانی که به کلانتری مراجعه میشود، باید اصل برگه جلب به ماموران تحویل داده شود. به همین دلیل تحویل دادن کپی حکم جلب اعتباری ندارد.
شخص شاکی موظف است تا در طی یک مدت که در حکم جلب نیز به آن اشاره شده، اقدام به جلب متهم کند. در زمانی که مهلت حکم جلب به پایان رسد، مامورین کلانتری اقدام خاصی انجام نخواهند داد و شاکی باید به شعبه دوباره مراجعه کرده و یک حکم جلب دیگر دریافت نماید.
هر برگ جلبی که صادر میشود، تنها این قابلیت را دارد که در همان حوزه قضایی اجرا شود.
-
اعتبار حکم جلب چک برگشتی
مدت اعتبار حکم جلب چک برگشتی عمدتا در خود حکم و توسط دادگاه مشخص میشود. این حکم دارای تاریخ انقضا داشته و پس از اینکه مدت آن سپری شود، اعتباری نخواهد شد. در صورتی که در طی مدت مشخص شده، بازداشت متهم امکان نداشته باشد، باید پیش از اینکه این تاریخ به اتمام برسد، اقدام به تمدید مدت اعتبار حکم جلب چک برگشتی کنند.
در صورتی که اتفاقی غیر از این پیش آید، حکم فاقد اعتبار بوده و ضمانت اجرا شدن را نیز نخواهد داشت. لازم به ذکر است که فرآیند و مراحل حکم جلب چک برگشتی به نوع چک وابسته بوده و به طور کلی برای چک برگشتی کیفری و یا حقوقی صادر خواهد شد که در قسمتهای قبلی مراحل حکم جلب چک برگشتی حقوقی و کیفری توضیح داده شد.
-
مراحل گرفتن حکم جلب چک برگشتی
برای گرفتن حکم جلب چک برگشتی باید مراحل زیر را طی کنید:
دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک
تنظیم شکایت کیفری یا دادخواست حقوقی
ارائه مدارک به مرجع قضایی
ثبت شکواییه یا دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
درخواست صدور حکم جلب پس از احراز شرایط قانونی
-
مدارک مورد نیاز برای حکم جلب چک برگشتی
برای گرفتن حکم جلب چک برگشتی باید مدارک زیر را آماده داشته باشید:
اصل چک برگشتی
گواهی عدم پرداخت از بانک
کپی کارت ملی شاکی
رسید یا مدرک پرداخت وجه (در صورت وجود)
مدارک شناسایی متهم (در صورت دسترسی)
-------------
تعییر گیرنده وتوقف کالا
تشریفات در مبدا انجام شده از مرز خارج شده ودر ترکیه در حال حرکته به حمل کننده دستور بدی از ترکیه نبر اتریش تغییر مسیر بده برو روسیه
حق تغییر مقصد رو داره فرستنده
ماده 12- 1- فرستنده حق در اختیار گرفتن کالا را به خصوص به وسیله درخواست از
حملکننده مبنی بر توقف کالای در حال حمل، تغییر محلی که کالا بایدتحویل شود و یا
تحویل کالا به گیرندهای غیر از گیرنده یاد شده در بارنامه جادهای را دارد.
-----------
2- این حق با انتقال نسخه دوم بارنامه جادهای به گیرنده یا اعمال حقی که برابر
بند(1) ماده (13) به وی تعلق میگیرد، از فرستنده سلب میشود و از آنتاریخ به بعد
حملکننده از دستورهای گیرنده پیروی میکند.
----------------
اگه نسمخه دوم بارنامه به گینرده تحویل داده شده فرستنده نمیتونه همچین جق درخواست کنه
نسمخه سوم بارناامه جاده اگر تحویل گیرنده داده شده باشه دیگه نباید از دستورات فرستنده اطاعت کنی چون اینجا کالا به مقصد رسیده
راهنامه جاده ای سند مالیکت کالا نیست
نکات حقوقی حمل نقل
------------
5- اعمال حق در اختیار گرفتن منوط به فراهم شدن شرایط زیر است:
الف- فرستنده، یا در مورد بند(3) این ماده تحویلگیرنده، که خواهان اعمال حق
میباشد نسخه اول بارنامه جادهای را که در آن دستورهای جدید بهحمل کننده داده
شدهاست ارایه نموده و جبران تمام هزینهها، فقدان و خساراتی را که درنتیجه اجرای
چنین دستورهایی به حمل کننده وارد میشودتضمین کند.
مقصد از هند میخواد ببره ملبون استرالیان کامیون نمتیونه باکامیون بره استرالیا
نسخه اول فرستده تحویل فرستنده کالا میده (بارنامه)
-------------------------------------------
ب - امکان اجرای چنین دستورهایی درزمان رسیدن دستورها به اجرا کننده آن وجود داشته
و در ضمن با جریان عادی تعهد حملکننده تعارضی نداشتهو لطمهای به حقوق فرستندگان
و گیرندگان سایر کالاها نزند.
مثلا تو کامیون هم بار خیار هست برای هند هم بار گوجه برای چین بخوایم تغییر مسیر بدیم این همه خب ممکنه باعث ضرر بشه
ج - دستورها موجب تقسیم کالا نشود.
از 20 تن سیب زمینی 15 تن اش رو ببر پاگستان 4 تن اش ببر افغانستان حق تقسیم کردن کالا رو ندارم
مگر اینکه روی بسته ها ما شماره داشته باشیم اونجا میشه تقسیم بندی کرد که کدوم کیسه به کجا ببری قابل تقسیم بندیه میگه کیسه 1تا 200 ببر هند 300 تا 400 ببر چین چون اینجا تقسیم کالا نیست.
---------------
---------------
دستور داده اما نتونستنه یا نخواد دستور انجام بده حمل کننده مسئوله
7- حملکنندهای که دستور صادر شده در شرایط پیشبینی شده در این ماده را انجام
نداده یا اینکه دستور صادر شده را بدون درخواست دریافت نسخهاول بارنامه جادهای
انجام دهد، در برابر شخصی که حق هر گونه ادعای فقدان یا خسارت ناشی از این عمل را
دارد، مسئول خواهد بود.
----------
2- صرف نظر از غرامت پیشبینی شده در مواد (23)،(24)و(25) در صورتی که نفع ویژه
در تحویل بیان شده باشد، در برابر فقدان یا خسارت اضافیتحقق یافته، ممکن است
غرامتی تا میزان سود بیان شده مطالبه شود.
-=---------------------------
در صورتی که فرستنده در بارنامه جادهای حق در اختیار گرفتن کالا را به گیرنده
واگذار نموده باشد، از تاریخ تنظیم بارنامه جادهای گیرنده میتواند اینحق خود را
اعمال نماید.
من فرستنده جق تعیین تکلیف کالا میدم به گیرنده کالا از این تاریخ به عبد هیچ گاری به من نداشته باش به عنوان فرستنده من این کالا میشسپارم به گیرنده با من کاری نداشته باش
دیگه بعدش نمیتونی بزنی زیرش بی حرفم رو پس میگیرم
4- چنانچه گیرنده با اعمال حق خود مبنی بر در اختیار گرفتن کالا دستور تحویل کالا
را به دیگری بدهد، شخص اخیر حق معرفی دیگری را به عنوانگیرنده نخواهد داشت.
یکبار بیشتر نمیشه به کسی دیگه مسئلیت به دیگری اعمال کرد
-----------
برائت مسئولیت حمل کننده در حقوق داخلی ماده 379 قانون تجارت
مفاد ماده 379 تجارت و حمل داخلی بر طبق ماده 379 ارسال کننده باید نکات ذیل را به اطلاع متصدی حمل و نقل برساند: 1- آدرس صحیح مرسل الیه. 2- محل تسلیم مال. 3- عده عدل یا بسته و طرز عدل بندی.
ماده 380 : ارسال کننده باید مواظبت نماید که مال التجاره به طرز مناسبی عدل بندی ( بسته بندی ) شود؛ خسارات بحری ( آواری ) ناشی از عیوب عدل بندی به عهده ارسال کننده است.
ماده 386 : اگر مال التجاره تلف یا گم شود متصدی حمل و نقل مسئول قیمت آن خواهد بود مگر اینکه متصدی حمل و نقل ثابت نماید تلف یا گم شدن مربوط به جنس خود مال التجاره یا مستند به تقصیر ارسال کننده و یا مرسل الیه ( گیرنده ) و یا ناشی از تعلیماتی بوده که یکی از آنها داده اند و یا مربوط به حوادثی بوده که هیچ متصدی مواظبتی نمی توانست از آن جلوگیری نماید.
تلف شدن مربوط به جنس خود مال التجاره باشه
قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و پروتکل اصلاحی آن
۴- در صورتی که حمل کالا در وسیله نقلیه مخصوصی که برای حفاظت کالا از اثرات گرما،
سرما، تغییرات حرارت یا رطوبت هوا مجهز شده انجام گیردحملکننده نمیتواند از
مزایای پیشبینی شده در جزو (د) بند (۴) ماده (۱۷) استفاده نماید مگر اینکه ثابت
کند که تحت شرایط موجود تمام اقداماتلازم در مورد انتخاب، نگاهداری و استفاده از
چنین تجهیزاتی از طرف او رعایت شده و هر دستور خاص صادر شده به او انجام شده است.
۵- حملکننده نمیتواند از مزایای پیشبینی شده در جزو (و) بند(۴) ماده (۱۷)
استفاده نماید مگر اینکه ثابت کند که تحت شرایط موجود تماماقداماتی که به طور
عادی بر عهده او بوده انجام شده و هر دستور خاص صادر شده به او رعایت شده است.
میگه از موارد برائت نمیتونی استفاده کنی مگر اینکه همه شرایط رعایت کرده باشی
دستور خاص خود طرف بهت گفته این رو باید در دمای 18 درجه نگه داری کنی
بهش میگی که از جای مرطوب نباید بری
کنوانسیون CMR سقف مسئولیت تعیین کرده
https://www.aparat.com/v/wdq2b2n
https://www.aparat.com/v/loqbxdc
https://tejaratuniversity.com/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/
https://zoominbazar.com/export-tutorial/
https://karanzaadeh.com/contract-terms/
این سند به تضمین کیفیت کالا یا گارانتیهای احتمالی ومدت زمان گارانتی هم اشاره نشده.
مشخصات فنی و استانداردهایی که کالا باید داشته باشه هم دربارش چیزی گفته نشده.
اگر لازمه تست کالا هم قبل از تحویل نهایی کالا ذکر بشه.
تا اون چیزی که فروشنده به شما تحویل میده با اون چیزی مدنظرتونه متفاوت نباشه.
راجع به بیمه وشرایط پوشش خسارات احتمالی هم صحبتی نشده
شرایط دقیق در زمینه بازگشت وجه در صورت عدم تطابق کالا یا بروز هر مشکل دیگه هم صحبت نشده.
مشخص نبودن طرف مسئول پرداخت در حوزه مالیات
ز این پیش فاکتور قراره به عنوان فاکتور رسمی استفاده بشه؟
اگر بله چند تا نکته مهم هستم :
روش حل اختلاف تو پرفورما ذکر نشده.بعدا میتونه مشکل ساز بشه.
محل تحویل کالا دقیق مشخص نشده.
فقط گفتین مشهد
ولی نگفتین کجای مشهد
پرداخت 100٪ مبلغ قرارداد از پیش، یکم مسئولیت سنگینیه.با این حال اگر توافق کردین خودتون اوکی هستین مشکلی نداره.
هیچ تاریخی برای انقضای پیشنهاد یا مدت زمان اعتبار پروفرما ذکر نشده.بهتره براش ذکر بشه.
مالکیت کالا از کی به شما انتقال
پیدا میکنه؟
محض تحویل فیزیکی؟
یا بعد از پرداخت کامل؟
این هم در پرفورما نیومده
این تو بحث مسئولیت در حوزه خطر یا
آسیب به کالا تاثیر داره.
چون از زمانی که مالکیت کالا به شما انتقال پیدا بکنه مسئولیت جبران خسارت کالا بر عهده شماست.
------------------
مجتبی اصغریان کانال
بارنامه های بین المللی
متصدی حمل نقل قبل صدور بارناممه چه تعهداتی برخورد دار است
کنوانسیون از حمل کننده حمایت کننده میکنه تا صاحبان کالان
حقوق کریر 1924 کنوانسیون بروکسل یکسان سازی قواعد حقوقی بارنامه های دریایی
کنواسیون بین المللی بارنامه ها
قواعد حقوقی بارنامه ها
بارنامه دریایی 3 اثر حقوقی دارند. بارنامه قرارداد بین فرستنده کالا وحمل کننده . بارنامه یک قرارداد محسوب میشه بین حمل کننده وفرستنده.
حمل کننده کالا ها رو از فرستنده تحویل گرفته،بارنامه سند مالکیت محسوب میشه
حمل کننده یا کریر کسی که با فرستنده کالا وارد قرارداد میشه
بارنامه مستقل
بارنامه وابسته
حیوانات زنده چزو کالا در کنواسینون نیستند
sHIPPER
متاصدی حمل 3 تا مورد باید برسی کنه
کشتی قابلیت دریا نوردی داره توسط شرکت های تخصصی انجام میشه
از پرسنل تجهیزات کافی برخوردار باشه
بخش هایی از کشتی که قابلیت بارگیری داره باید ایمن ومناسب باشه
مندرجات در بارنامه ذکر بشه علامت ها با عبارتی منعکس شده باشه که بفهمه باربرنج علامتش چیه،تعداد بسته و وزنشون رو ذکر کنه
تعداد وزن شرایط ظاهری کالا باید در بارانمه ذکر بشه
اگه خلافش ثابت بشه
کالا ها اگه در حین حمل اسیب دیدن
اسیب موقع بردن کالا نمایان نباشه(گیرنده مهلت 3 روز داری تا اعلام کنی ) اگه نگی فرض بر این میشه کالا طبق بارنامه تحویل داده شده
کنواسیون وین ۱۹۸۰
انتقال ریسک
۶۶ تا۷۰
خرید فرود فروش بین المللی گالاها
ماده ۶۶ کنوانسیون وین اسیب خسارت بر عهده خریداره اسیب در نتیجه فعل ترک فغل فروشنده باشه ینی تقصیر بر اثر تقصیر فروشنده باشه
زمان اتقال ریسک
ملاک اولین حمل کننده انتقال پیدا کنه دیگه فروشنده مسئول نیست به کحض امتقال کالا به اولین حمل کننده
هنوز کالا رو وسیله حنل بارگیری نشده انتقال ریسک زمانی میشه که تو کالا به متصدی حمل بدی
کالا در حال ترانزیت خریداری بشه از زمان انعقاد قرارداد
قررداد خرید کالا متضمن حمله به محضه تحویل کالا از فروشنده به اولین حمل کنندهمسئولیت برداته میشه
کالا در حال ترانزیت خریداری میشه به محض انعقاد قرارداد ریسک از فروشنده به خریدارک نتقل میشه
نقض بنیادین توسط فروشنده صورت گرفته
۰۴:۵۶ بعدازظهر
به شرطی که اندازه ارزش واقعی کالا تعریف کردند باشه سقف مسئولیت رو
۰۵:۱۱ بعدازظهر
صد پوند استرلینگ بابت هر بسته مگه اینکه اعلام کنه ارزش بیشتر از صد پوند. داره توافق کنه
۰۵:۱۱ بعدازظهر
سقف جبران خسارت برای هر کالا محدوده اکه میخوای بیشتر از سقف باشه باید اعلام کنی
۰۵:۱۱ بعدازظهر
این باید در بارنامه درج بشه مگز انکه متصدب خمل نقل اعلام کنه این عدد خیلی فراتر از عدد ذکر بشه
۰۵:۱۲ بعدازظهر
Ali Hadian. Haghighi
صد پوند استرلینگ بابت هر بسته مگه اینکه اعلام کنه ارزش بیشتر از صد پوند. داره توافق کنه
تمظیم اسناد به مفع متصودی حمل نقل بوده
متصدی حمل نقل خسارات ناشی
بند یک ماده ۴ کنواسیون اول میگه متصدب مسئولیت نداره
فایل مذاکره برسی کن.
Due deligemce تعهدات
استانه
حمل کننده
اگه خسا ت ناشی قصور خدمع کشتی کلوانان سکان داران باشه
----------------------
حل فصل اختلافات گمرکی با کمیسیون ها
عدد رند در انباری داری بی معنیه
مدیر مالک
تیم ترخیص حل فصل اختلافات گمرکی در کیسیون ها
کارشناس اسناد کامپلاینس کارشناس بازاریابی توسعه بازار در حوززه بازار
تا زمانی که صاحب کالا تسویه حساب نکرده باشد ترخیص کار حق حبس اعمال lean over product نمای ادرس انبارت فکس کن یا ایمیل کن ادرس انبار تلقنی هماهنگ نکن تو سامانه باید بیاد عدد خرد چاپ فمس پربنت سر محموع بنیوس
شماره تعرفه کالا دو تا دو تاذمیخونن
-
مراحل گام به گام واردات (خرید خارجی)
اینکوترمز ۲۰۲۰ و ۲۰۱۰ و ۲۰۰۰
اسناد بازرگانی
کارت بازرگانی
قوانین و مقررات صادرات و واردات
روش های پرداخت بین المللی
راهکار های ویژه شرایط تحریم
اعتبارسنجی فروشنده خارجی
ثبت سفارش واردات
آموزش کار با سامانه NTSW
آموزش کار با سامانه EPL
آموزش کار با سامانه نیما (خرید و فروش ارز در سامانه نیما)
رفع تعهد ارزی صادرات و واردات
حمل و نقل بین المللی
بیمه بین المللی
آشنایی با قراردادهای بین المللی
مراحل گام به گام ترخیص گمرکی
آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی
مذاکرات تجاری به زبان انگلیسی
برگزاری جلسات تجاری به زبان انگلیسی
تحقیقات بازار بین الملل
معرفی، تحلیل و آموزش کار با بیش از ۴۰۰ وبسایت در حوزه تجارت خارجی
مراحل گام به گام صادرات
روش های ورود به بازارهای بین المللی
اعتبارسنجی خریدار خارجی
فرآیند بازاریابی در صادرات (بازاریابی و مشتری یابی بین المللی)
قیمت گذاری صادراتی
روش های صادرات آفلاین و آنلاین
صادرات مستقیم اینترنتی
صادرات انواع خدمات
صادرات انواع کالا
صادرات خرده فروشی و عمده فروشی
صادرات بدون سرمایه و با سرمایه
بروکری در صادرات
نحوه یافتن تامین کننده معتبر در صادرات
صادرات بدون کارت بازرگانی و با کارت بازرگانی
بسته بندی صادراتی
محتوای آموزشی یونیک دیجیتال مارکتینگ صادراتی
تولید محتوای صادراتی
استراتژی محتوایی برای صادرات
سئوی وبسایت صادراتی
ایمیل مارکتینگ در صادرات
آموزش لینکدین مارکتینگ برای صادرات
آموزش فیسبوک مارکتینگ برای صادرات
آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای صادرا
- ۰۴/۰۷/۱۹
