رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

به زبان آدمی زاد درباره دروس حقوقی حرف میزنیم....

آخرین مطالب
پیوندها

قاعده استاپل

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳ ب.ظ

200هزار تومن اعتراف میکنه بدهکاری بعد توبه میکنی از حرفت برمیگیردی انکار بعد اقرار

اعده‌ای در نظام حقوقی کامن لا است که اجمالاً چنین می‌گوید که هیچکس نمی‌تواند به زیان دیگری تناقض گویی کند و در این صورت دادرس باید از این سوء استفاده ممانعت (Estop شکل قدیمی واژه stop) کند. این قاعده علاوه بر کشورهای پیرو کامن‌لا در حقوق بین‌الملل نیز کاربرد دارد.

 

اگر دولتی نشان دهد که موافق با رفتار خاصی است بعدا نمیتونه انکارش کنه. طرف مقابل رو حرف شما حساب باز کرده

خیلی کم میتوان رابطه ای حقوقی را پیدا کرد که کم یا بیش ار این قاعده یعنی قاعده استاپل تاثیر نپذیرند. منظوراز این قاعده ممنوعیت استناد ،إعمال یا ادعای حق و تکلیف یا هر موضوع حقوقی می باشدکه شخص مدعی،قبلا اظهار یا بیانی مغایر با آن داشته است مثلا بعداز انعقاد قرارداد ،یکی ازطرفین نمی تواند ادعای غیر قانونی بودن ان را بکند.منظوراز قاعده استاپل در حقوق ممنوعیت استناد ادعای حق و تکلیف موضوع حقوقی میباشد. که شخص مدعی بیانی مغایربا آن داشته است. مثلا بعد از انعقاد قرارداد ،یکی ازطرفین نمی تواند ادعای غیر قانونی بودن ان را بکند. استاپل قاعده ای ازراهنماها پابرجاکردن دعوی و حقوق ماهوی بوده. این قاعده افراد رااز انکار مطلبی که قبلاً ذکر کرده اند یا انکار امری که درگذشته مدعی وجود آن بوده اند منع می کند.

 

قاعده استاپل در حقوق چیست

قاعده استاپل در حقوق چیست : قاعده ای بوده که شخص رااز انکار داستان یا اعمالی که طرف دیگر را به امری معتقد کرده می باشد بازداری می نماید. استاپل برآمده ازسند: قاعده ای بوده که یک طرف آن رااز انکار مندرجات سندی که تنظیم و امضاء کرده است منع می کند. استاپل ناشی ازسابقه : قاعده ای است که یک طرف رااز مطرح کردن موضوعاتی که قبلاًدر دادگاه مطرح شده و نسبت به آن رسیدگی گردیده و حکم صادر شده است منع کرده شده.

  • علی هادیان حقیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی