رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

به زبان آدمی زاد درباره دروس حقوقی حرف میزنیم....

آخرین مطالب
پیوندها

موسوی فلسطین

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۰۲:۱۴ ب.ظ

عرض سلام خوش امد دارم خدمت 2 بزرگوار افتخا ادند سلامت باشین استادهمه مان کار من سخت شد با ارائه ما سنگین تر میشه یاالله با اجازه

دو فاکتور خود به خود عضو ملل متحد خود به خود به معنی پذیرش اسانسانامه است اما به معنی پذیرش صلاحیت نیست.(به خاطر اصل حاکمیت دولت هاست)

2 صلاحیت ذاتی ومشورتی 

فقط دولت ها میونن به دیوان مراجعه کند

پذیرش پیش از بروز اختلاف صورت گرفته

بعد از بروز اختلاف 

در قالب یک معاهده چند جانبه باشه

نسل کشی 

پذیرش صلاحیت بر مبنای عملکرد بدون اینکه درباره شرایط شکلی چیزی بگه دعوا متقابل مطرح میکنه

صلاحیت موردی صلاحیت قبل وبعد یا معاهده چند جانبه نداره طرف مقابل با یک بیانیه موردی صلاحیت میده صرفا در این دعوا  بیا دیوان رسیدگی گن

پذیرش اختیاری صلاحیت اجباری دیوان

ایین دادرسی دیوان

نسل کشی به اعمالی گفته میشه که با هدف نابود کردن گروه خاصی از مردم رخ میده. 

نسل کشی باهدف نابود کردن یک گروه قومی،مذهبی،نژادی است ومشمول نابود کردن گروه های سیاسی یا اجتماعی یا نابود سازی فرهنگی نمیشه.

 

جنایت علیه بشریت، صدمه‌ی عمده و مهمی نسبت به شخص انسان یا وضعیت انسانی (حقوق اساسی انسان) تلقی می‌شود. این جنایت به‌طور گسترده و علیه جمعیت غیرنظامی ارتکاب می‌یابد. نمونه‌هایی از این جنایت، کشتار جمعی، برده‌سازی، اخراج مردم از مناطق اجدادی‌شان، تجاوز جنسی گسترده و… می‌باشند.

ه دستور موقت یعنی انجام اقدامات فوری؛ درباره غزه و منع اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نیازمند به یک دستور فوری بود تا اقداماتی که در آنجا رخ می‌دهد، متوقف شود.

 

 دستور ششم هم ۱۵ قاضی از اسرائیل می‌خواهند گزارشی را از تمام اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی باید انجام می‌داده ظرف یک ماه به دیوان گزارش دهد.

 نظر می‌رسد که دستور موقت نه‌تنها بیشتر از حکم لازم‌الاجراست بلکه باید شورای امنیت و تمام مراجع مربوطه نظارت کنند، دخالت کنند تا اجرا شود، چراکه دستور موقت به محض اینکه صادر می‌شود برای شورای امنیت ارسال می‌شود.

پس دستور موقت، چون برای حفظ ادله و برای جلوگیری از توسعه جنایت است،

 

ن‌طور به موجب ماده ۴۱ باید تحریم‌های اقتصادی علیه این رژیم وضع شود؛ شاید اینگونه استدلال شود که شورای امنیت است و آمریکا وتو می‌کند، ایرادی ندارد و با در دست داشتن همین حکم و دستور، کشور دیگر عضو دائم شورای امنیت و حتی اعضای عادی هم می‌توانند بخواهند، دستکم افکار عمومی خواهند دید که شورای امنیت نهادی است که بیشتر برای منافع کشورهاست تا محافظ ارزش‌های موردنظر جامعه بین‌المللی و اینگونه آمریکا بیشتر در یک تعارض و دو راهی قرار می‌گیرد.

 

 

 هر زمانی یک عملی به موجب وتو‌های مکرر شورای امنیت به بن‎بست برسد مرجعی که باید تعیین تکلیف کند مجمع عمومی سازمان ملل است؛ قطعا این زمینه برای مجمع وجود دارد که اقدام کند و تصمیمات قهری از طریق قطعنامه اتحاد برای صلح اتخاذ کند و از اسرائیل بخواهند دستور را اجرا کند.

 

 

صفایی در بخش دیگری با  تشریح این موضوع که آیا وارد شدن به اقامه دعوا با یک طرف به معنای به رسمیت شناختن آن است، گفت: اقامه دعوا در مراجع قضایی شناسایی و به رسمیت شناختن محسوب نمی‌شود چرا که تنها راه رسیدن به حق است؛ بعضی‌ها معتقدند که اقامه دعوا در مراجع بین‌المللی برای رسیدن به حق است، چون تنها همان مسیر متصور است؛ و به هیچ وجه شناسایی محسوب نمی‌شود.

  • علی هادیان حقیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی