رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

به زبان آدمی زاد درباره دروس حقوقی حرف میزنیم....

آخرین مطالب
پیوندها

لغات حقوقی (جلسه 4 دوره تخصصی دکتر حبیب زاده)

جمعه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲ ق.ظ

Cout= law court=a court of law

دادگاه حقوقی

a counter offer

ایجاب متقابل

ینی طرف به شما گفته کالا من 39 میلون تومنه میخری؟ گفتی من 30 میلیون میخرم. ینی ایجاب ودرخواست طرف رد کردی یک ایجاب ودرخواستی خودت متقابلا دادی.

acceptance 

یعنی قبول ایجاب

 he rejected my offor

ینی ایجاب منو رد کرد.

 

you should claim damages

شما باید ادعا غرامت وخسارت کنی

 

I sent withdrawel

ینی من در خواست عدول از قبول دادم. ینی اول پذیرفته بودم حالا به غلط کردن افتادم پشیمون شدم برای همین درخواست عدول میدم.

 A writ

دقت کنید که با write فرق داره. 

writ تهش e نداره وبه معنی دستور موقتی است که دادگاه به یکی از طرفین برای فعل یا ترک فعل میده.

 

an interim injunction

دستور موقت

 

she recieved 400 dollars in compensation for a lost eye 

بابت از دست رفتن یکی از چشم هاش 400 دلار غرامت گرفت.

  • علی هادیان حقیقی

لغت حقوقی

متون حقوقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی