رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

به زبان آدمی زاد درباره دروس حقوقی حرف میزنیم....

آخرین مطالب
پیوندها

تعارض قوانین وقانون حاکم(Done)

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷ ق.ظ

قاضی ایرانی در دادگاه ایران خودش با قانون ایران اشنا هست طرفین نیازی نیست درباره قانون ایران توضیحی به قاضی ایرانی بدن.

اما قاضی خارجی که با قانون ایران مانوس نیست برای همین قاضی خارجی باید دربارش بگه.

اگر طرف ایرانی نتونه این قانون رو خوب توضیح بده وقاضی خارجی قانون ایران رو نفهمه قانون محل رسیدگی پرونده رو که سویس هست میگذاره(دادگاه کاس)

کاس دادگاه حاکمیت ورزشه نهاد حل وفصل منازعات ورزشی است.

 دادگاه‌های موقت در شهرهای میزبان کنونی المپیک بنا می‌شوند.

ظیفه دادگاه داوری ورزش این است که حل اختلافات ورزشی را به روش های داوری و میانجیگری خاتمه دهد بنا به درخواست طرفین دعوی دادگاه داوری صلاحیت رسیدگی به دعاوی را پیدا می کند اکثریت اختلافات پیش آمده در حوضه ی اختلافات بین المللی هستند، دادگاه داوری ورزش موظف است با تکیه بر آیین رسیدگی واحد به حل اختلافات اقدام کند. دادگاه داوری ورزش یک نمونه از نمونه های بارز داوری سازمانی می باشد که صلاحیت رسیدگی به اختلافات به وجود آمده از طریق قرارداد و توافق طرفین را داراست.

 

 

متاسفانه طی ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، دونفر با آزار جسمی و روحی، کودکی را که قطعا سنش به ۱۵ سال نمی‌رسد و طرفدار یکی از تیم‌های پر طرفدار فوتبال است را تحت فشار می‌گذارند، به طوری که سبب گریان کردن آن کودک می‌شوند.

 

کودک آزاری بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۸۱/۱۰/۱۱ از جرایم عمومی است که احتیاج به شکایت شاکی خصوصی ندارد. بر اساس ماده ۱ قانون ذکر شده، کلیه اشخاصی که به سن ۱۸ سال تمام شمسی نرسیده‌اند از حمایت‌های قانون مذکور برخوردار هستند.

عمل شخص فیلم بردار براساس مقررات قانون جدید می تواند می تواند مشمول ماده ۱۹ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و واجد مجازات حبس درجه ۶ باشد.

 

ز طرفی ماده۶۱۹ قانون مجازات اسلامی نیز آزار و تاذی طفل، واجد مجازات حبس و شلاق می باشد که این مجازات بر فعل منطبق تر و اشد و قابل اعمال است.

  • علی هادیان حقیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی