رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

رهاورد

حقوق به زبان آدمی زاد

به زبان آدمی زاد درباره دروس حقوقی حرف میزنیم....

آخرین مطالب
پیوندها

اصول حقوق بشردوستانه

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ

در صورت عدم اطمینان، شخص را باید غیرنظامی فرض کرده و به تبع او را مورد هدف قرار نداد. وضعیت یکسانی نیز در خصوص اشیائی که به طور معمول برای مقاصد غیرنظامی بکار می روند اعمال می شود.

به طور خلاصه:

– حمله به غیرنظامیان ممنوع است.
– حمله به اشیاء غیرنظامی (خانه ها، بیمارستان ها، مدارس، اماکن زیارتی، ابنیه فرهنگی یا تاریخی، غیره) ممنوع است.
– استفاده از سلاح هایی که غیرنظامیان یا اشیاء غیرنظامی را از اهداف نظامی تمیز نمی دهند ممنوع است

 

 

اصل ضرورت:استفاده از زور توجیه قانونی نداره مگر که ضرورت نظامی پشتش باشه حمله به اهداف نظامی دارای ضرورته ومشروعه اونجا حمله به اهداف نظامی اوکیه. جاهایی که کارکرد دوگانه داره مثل نیروگاه برق اون رو میشه هدف نظامی گرفت.  2 معیار برای تشخیص نظامی بودن داریم. ماهیت وموقعیت اون هدف موثره به قدرت نظامی انجا تخریب کلی یا جزئی اونجا تاثیر در قدرت نظامی به صورت مستقیم داره

 

اصل انسانیت معاهدات حقوق بشردوستانه بر اساس انسانیت ووجدان عمومی تفسیر بشه. رعایت شرط حداقلی از انسانیت برای اعمال جنگی

 

 

 

اصل احتیاط

غیرنظامی مراقبت همیشگی توسط تمامی آنهایی که در برنامه ریزی و اجرای حملات شرکت دارند انجام گردد. به عبارت دیگر، این اصل بیان می کند که احتیاط های لازم برای انطباق با اصول تفکیک و تناسب باید انجام شود.

اصل احتیاط مستلزم آن است که هنگامی که برای حمله به اهداف نظامی که می تواند به غیرنظامیان آسیب رساند برنامه ریزی کردند (توسط بلندگو، از رادیو، با استفاده از علائمی که به سادگی قابل درک هستند، از طریق ریختن بروشورها، و غیره) به غیرنظامیان پیش تر اخطار داده شود، مگر شرایط تاکتیکی اجازه چنین کاری را ندهد.

همچنین اصل احتیاط به انتخاب سلاح ها و تاکتیک ها نیز مربوط است. اگر فرماندهی بخواهد یک ساختمان نظامی در مجاورت یک زمین فوتبال را نابود کندف انجام این کار در شب هنگام که به احتمال زیاد هیچ غیرنظامی در آنجا در حال بازی فوتبال نیستند یک احتیاط به جا خواهد بود.

 

  • علی هادیان حقیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی